Renowacja podłogi: samodzielnie czy z udziałem profesjonalisty?

Wciąż zyskujące na popularności poradniki i tutoriale sprawiają, że często decydujemy się na wykonanie różnych prac remontowych samodzielnie. O tym, czy warto odnowić podłogę samemu, czy oddać ją w ręce profesjonalistów, opowiada Ernest Wesołowski, Szef Zespołu Serwisu i Aplikacji marki Domalux Professional.

Choć istnieje wiele poradników, na podstawie których można samodzielnie przeprowadzić proces cyklinowania, trzeba pamiętać, że nieumiejętne wykonanie może trwale uszkodzić podłogę lub doprowadzić do wad, które uwidocznią się po aplikacji impregnatu – tłumaczy Ernest Wesołowski, Szef Zespołu Serwisu i Aplikacji markiDomalux Professional.Jak dodaje, technika szlifowania wymaga dużej wprawy i doświadczenia.

Dobry fachowiec dostosowuje metodę swojej pracy indywidualnie do każdej posadzki. Dobierze produkty odpowiednio do gatunku drewna, dopasuje docisk do szlifowanej powierzchni, wykona szlif we właściwych kierunkach z utrzymaniem stosownej prędkości. Na koniec zaproponuje system zabezpieczający, dobrany do rodzaju drewna, aby osiągnąć zamierzony efekt, ustalony wcześniej z klientem, uwzględniając przewidywaną intensywność eksploatacji – wyjaśnia Ernest Wesołowski.

Wiele zależy od narzędzi

Proces szlifowania podłogi obejmuje przygotowanie pomieszczenia i posadzki, lakierowanie oraz szlifowanie międzywarstwowe. – Niezbędne do prawidłowego wykonania zadania są profesjonalne narzędzia: wałki (np. Velours, Nylon lub Microfloor 120 – w zależności od rodzaju lakieru, który nakładamy), pędzle, szpachla parkieciarska oraz urządzenia do polerowania międzywarstwowego – opowiada ekspert marki Domalux Professional.

Powierzchnia do lakierowania powinna być uprzednio właściwie przygotowana (czysta, sucha, stabilna i równa), a aplikacja powinna odbywać się w optymalnych warunkach (w temp. od 15 do 25°C i przy wilgotności drewna 7-11% oraz przy względnej wilgotności powietrza od 40% do 65%). Przed, w trakcie oraz bezpośrednio po nakładaniu środków zabezpieczających, należy unikać przeciągów oraz zabezpieczyć pomieszczenie przed nadmiernym oddziaływaniem promieniowania słonecznego na powierzchnię posadzki. Lakier należy aplikować starannie w 2-3 warstwach za pomocą dedykowanego wałka, uwzględniając przerwy na schnięcie i szlifowanie międzywarstwowe.

Ważna pierwsza konserwacja

Po wyschnięciu i utwardzeniu powłok zabezpieczających warto wykonać pierwszą konserwację poprzez nałożenie odpowiedniego produktu, który domknie zastosowany system i dodatkowo wpłynie na jego trwałość.

Chociaż prace związane z renowacją posadzek drewnianych wydają się na pierwszy rzut oka łatwe i nieskomplikowane, tak naprawdę wymagają umiejętności, wiedzy, doświadczenia oraz profesjonalnego sprzętu. Dlatego biorąc pod uwagę pracochłonność, koszty wypożyczenia odpowiedniej klasy narzędzi oraz cen zarówno materiałów, jak i chemii parkieciarskiej, warto powierzyć renowację swojej podłogi profesjonalnemu parkieciarzowi – podsumowuje Wesołowski. – Zaoszczędzimy w ten sposób nasz czas, pieniądze i nerwy.

Źródło: Domalux

„THE SMILE” – ZMYSŁOWE DOŚWIADCZENIE NA LONDON DESIGN FESTIVAL 2016

Instalacja „The Smile” („Uśmiech”) będzie jedną z głównych atrakcji prezentowanych podczas tegorocznej edycji London Design Festival. Autorką spektakularnej drewnianej konstrukcji jest Alison Brooks, założycielka słynnej pracowni Alison Brook Architects, znana z zamiłowania do rzeźbiarskich kształtów i dopracowywania najdrobniejszych szczegółów. Projekt powstał we współpracy z firmą Arup – jedną z najlepszych firm konstrukcyjnych na świecie oraz Stowarzyszeniem Handlowym Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (AHEC). To niezwykłe dzieło, wykonane z klejonego warstwowo drewna tulipanowca amerykańskiego, będzie można podziwiać na terenie Rootstein Hopkins Parade Ground w Chelsea College of Arts od 17 września do 12 października br.

Projekty przedstawiane w ramach ekspozycji stanowią jeden z kluczowych punktów programu London Design Festival. Są one zawsze prezentowane w miejscach ogólnie dostępnych, a ich skala sprawia, że przyciągają liczną publiczność” – powiedział Ben Evans, dyrektor London Design Festival. „Wybór architekta ma ogromne znaczenie, a pracownia Alison Brooks Architects znana jest z innowacyjnych zastosowań materiałów i ambitnych projektów. Dlatego ich realizacja będzie znakomitą atrakcją tegorocznego festiwalu”– dodał Ben Evans.

Korzystając z wiedzy i doświadczenia firmy Arup oraz wykorzystując po raz pierwszy w swojej praktyce, stosowane w budownictwie, panele z klejonego warstwowo drewna liściastego (CLT), Alison Brooks stworzyła spektakularną konstrukcję o wymiarach 3,5 x 4,5 x 34 metry. Kształtem „The Smile” przypomina delikatnie wygiętą, prostokątną w przekroju formę, która jest pusta w środku. Wnętrze będzie udostępnione wszystkim zwiedzającym, pragnącym przyjrzeć się bliżej tej nietypowej konstrukcji. Podobnie jak koło, ma ona tylko jeden punkt podparcia. Wchodząc do środka przez wejście umieszczone w miejscu wygięcia, odwiedzający będą mogli przejść z jednego końca konstrukcji na drugi, odkrywając nowy rodzaj przestrzeni, która stopniowo wznosi się w kierunku światła.

Wszystkie ściany wewnątrz »The Smile« zostaną wykonane z jednakowych, pięknych paneli tulipanowca amerykańskiego. Pozwoli to na zmysłowe doświadczenie pełne koloru, tekstury, zapachu i dźwięku. Dwa otwarte końce instalacji rozświetlą jej wnętrze, jednocześnie pełniąc funkcję balkonów z widokiem na otaczające miasto” – opisuje swoje dzieło Alison Brooks.

Zespół konstruktorów Arup dążył do osiągnięcia najbardziej efektywnej formy konstrukcyjnej, wykorzystując jedynie 60 m3 drewna do stworzenia 150 m2 zamkniętej przestrzeni. Aby zapewnić ujście dla sił naprężania i ściskania oddziałujących w płytach CLT, architekci zastosowali w nich perforacje. Ponadto przez perforacje wykonane wzdłuż ścian, do wnętrza konstrukcji wpadać będą promienie słoneczne. Dzięki temu utworzą na podłodze zmieniające się wraz z porą dnia wzory. Po zmroku instalacja rozbłyśnie niczym miejska latarnia. Nocą wnętrze „The Smile” będzie podświetlane pasmami świetlnymi, których przebieg odwzoruje dynamiczne wygięcie podłogi.

»The Smile« to najtrudniejsza konstrukcja, jaką kiedykolwiek zbudowano z drewna klejonego warstwowo, w każdym aspekcie wykorzystująca absolutnie maksymalne możliwości tego naturalnego materiału. Znakomicie oddaje prawdziwy potencjał i spektrum możliwych zastosowań amerykańskiego drewna liściastego w budownictwie” – stwierdził Andrew Lawrence, dyrektor firmy Arup.

Dla AHEC „The Smile”, będący wynikiem wieloletnich prac badawczo-rozwojowych, jest zdecydowanie jednym z najważniejszych projektów. „Konstrukcja jest dowodem na to, że amerykańskie drewno liściaste może odgrywać wiodącą rolę w rewolucji związanej z wykorzystaniem drewna jako materiału budowlanego” – zauważył David Venables, dyrektor AHEC na Europę. „Wszystkie nasze wcześniejsze projekty stworzone z okazji London Design Festival, czyli Timber Wave, Out of the Woods, Endless Stair oraz The Wish List spotkały się z wielkim zainteresowaniem. Jednak to »The Smile« stanowi zdecydowanie najbardziej zaawansowaną, wybiegającą w przyszłość konstrukcję. Po raz pierwszy w tego typu instalacji wykorzystano panele CLT z drewna liściastego, które wyprodukowane w tym rozmiarze nadają się do zastosowania w budownictwie. Za ich wykonanie odpowiada firma Züblin Timber z Niemiec, będąca jednym z pionierów we wdrażaniu tego rozwiązania. Zespół Züblin Timber wierzy w potencjał paneli CLT z drewna tulipanowca, widząc w nich materiał wnoszący nowe, rewolucyjne rozwiązania do budownictwa drewnianego. Stworzenie nowego, odmiennego produktu oraz rozszerzenie zakresu zastosowań drewna liściastego z pewnością przyczyni się do zmiany postrzegania konstrukcji drewnianych przez architektów i konstruktorów” – dodał David Venables.

ALISON BROOKS ARCHITECTS

Alison Brooks, założycielka pracowni architektonicznej Alison Brooks Architects (ABA) zyskała międzynarodową renomę dzięki znakomitej realizacji projektów tworzonych w oparciu o pogłębione analizy kontekstu kulturowego, społecznego i środowiskowego powstających obiektów. Dzięki temu podejściu jej realizacje są autentyczne i współgrają z otoczeniem, ale posiadają wyraźnie określoną tożsamość. Jako jedyna pracownia architektoniczna z Wielkiej Brytanii otrzymała trzy najbardziej prestiżowe nagrody RIBA Awards przyznawane w kategorii architektury – Nagrodę Stirlinga, Medal Mansera oraz Nagrodę Stephena Lawrence’a. ABA wyróżniono również międzynarodową nagrodą Architekta Roku 2012 oraz nagrodą Housing Architect of the Year. Ostatnio pracowania zdobyła kolejną nagrodę RIBA Award za projekt zrealizowany w South Kilburn Estate, Ely Court. Obecnie zespół ABA realizuje projekt nowego obiektu Cohen Quadrangle dla Oxford University.

www.alisonbrooksarchitects.com

Twitter: @AlisonBrooksArc

ARUP

Arup posiada na całym świecie ponad 90 oddziałów, zatrudniając około 12 000 planistów, projektantów, inżynierów i konsultantów odpowiedzialnych za realizację innowacyjnych międzynarodowych projektów. Firma dysponuje wielodyscyplinarnym zespołem posiadającym duże doświadczenie w pracy z drewnem, w skład którego wchodzą inżynierowie specjalizujący się w dziedzinie konstrukcji, zabezpieczeń przeciwpożarowych, wibracji, właściwości akustycznych, fizyki budowli i fasad, jak również pracownicy naukowi zajmujący się materiałoznawstwem będący wiodącymi ekspertami w swojej dziedzinie. Firma Arup opracowała wiele nagrodzonych, innowacyjnych konstrukcji drewnianych, wskazując różnorodne możliwości zastosowania tego materiału.

www.arup.com

Twitter: @ArupGroup

LONDON DESIGN FESTIVAL

Poświęcony projektowaniu i wzornictwu London Design Festival jest jednym z głównych wydarzeń w dziedzinie sztuki i kreacji odbywających się każdego roku jesienią w Londynie. Organizowany jest od 2003 r., a jego zadaniem jest promowanie i podkreślanie roli Londynu jako światowej stolicy designu. Obecnie jest to jedno z największych i najbardziej ekscytujących wydarzeń poświęconych designowi na świecie. W tym roku festiwal odbywa się w dniach 17-25 września, a w programie znajduje się ponad 400 wydarzeń i instalacji, które będą organizowane w różnych miejscach w mieście – od znakomitego programu w Muzeum Wiktorii i Alberta (V&A), po dużą instalację na Trafalgar Square.

www.londondesignfestival.com

Twitter: @L_D_F

UNIVERSITY OF THE ARTS LONDON

University of the Arts London (UAL)to największy europejski uniwersytet oferujący programy kształcenia w dziedzinie sztuki, projektowania i wzornictwa, mody, komunikacji i sztuk performatywnych. Jest to federacja sześciu kolegiów o międzynarodowej renomie: Camberwell College of Arts, Central Saint Martins, Chelsea College of Arts, London College of Communication, London College of Fashion i Wimbledon College of Arts. W ostatniej edycji międzynarodowego rankingu wyższych uczelni 2016/17, UAL znalazł się wśród 5 najlepszych uczelni na świecie kształcących w dziedzinie sztuki i designu.

www.arts.ac.uk/about-ual

Twitter: @UniArtsLondon

AHEC

Stowarzyszenie Handlowe Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (AHEC) jest wiodącą międzynarodową organizacją, która reprezentuje amerykański przemysł drewna liściastego, w tym głównych eksporterów oraz wszystkie kluczowe stowarzyszenia zrzeszające producentów tego surowca. AHEC prowadzi szereg działań promujących amerykańskie drewno liściaste na ponad 50 rynkach na świecie. W tym celu dostarcza architektom, projektantom oraz użytkownikom informacji na temat dostępnych gatunków amerykańskiego drewna liściastego, źródeł jego pochodzenia oraz oferowanych produktów. AHEC wspiera kreatywne projekty, takie jak The Wish List, Endless Stair i obecnie The Smile, który eksponowany będzie podczas tegorocznej edycji London Design Festival. Ukazują one potencjał drewna liściastego jako zrównoważonego materiału, który stanowi źródło cennej inspiracji.

www.americanhardwood.org;

Jak odzież robocza wpływa na wizerunek firmy?

Jak nas widzą, tak nas piszą i choć chcemy wierzyć, że jest inaczej, sami również oceniamy „po okładce”. Dla pracownika taką „okładką” może być odzież robocza, która powinna zapewniać nie tylko bezpieczeństwo i komfort pracy, ale realnie wpływa na sposób postrzegania przedsiębiorstwa.

Liczy się każdy szczegół

Sukces każdego przedsiębiorstwa jest ściśle związany z prawidłowym zarządzaniem jakością. Przebiega ono właściwie, gdy wszystkie aspekty działalności firmy są podporządkowane dostarczaniu produktów i usług najwyższej klasy. Żeby je tworzyć, trzeba zadbać o bezpieczeństwo warunków pracy, co obejmuje m. in. dostarczanie pracownikom odpowiedniej odzieży roboczej.

Tam, gdzie pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem, właściwa odzież podkreśla ich profesjonalizm i kompetencje.

Niewygodne, źle skrojone ubrania mogą dekoncentrować, bo konieczność ich poprawiania odciąga uwagę od obowiązków, co może przyczyniać się do zmniejszenia wydajności pracy.

Dobrze dobrane tkaniny, kroje, akcesoria oraz metody pielęgnacji odzieży wpływają nie tylko na bezpieczeństwo, ale też sposób wykonywania pracy. Mogą ją usprawniać i zapobiegać wypadkom oraz związanym z nimi przestojom w produkcji lub świadczeniu usług.” – mówi Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental.

Odzież robocza a wizerunek firmy

Brak spójności i konsekwencji w wyglądzie ubrań roboczych powoduje, że przedsiębiorstwo może być postrzegane jako nieprofesjonalne. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że każdy pracownik – bez względu na pełnioną funkcję – jest przedstawicielem i wizytówką firmy, w której pracuje. Jego wizerunek będzie rzutował na całościowy wizerunek przedsiębiorstwa.

„W firmach, w których produkcja odbywa się w kilku zakładach znajdujących się w różnych lokalizacjach, ubrania robocze często nie są ujednolicone. Jeśli standardy dotyczące uniformów i odzieży roboczej nie są narzucone z góry, każdy podmiot zamawia inną odzież u innego dostawcy. Prowadzi to do braku spójności w odbiorze marki, a takich sytuacji można uniknąć w bardzo prosty sposób – korzystając z usług jednej firmy zajmującej się rentalem odzieży roboczej.” – mówi Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental i dodaje: „Pamiętajmy, że dobrze dobrany uniform w markowych barwach stanowi ważny element identyfikacji wizualnej i wpływa na postrzeganie marki, podobnie jak działania marketingowe. Spójny wizerunek strojów roboczych w dalszej perspektywie służy poprawie funkcjonowania przedsiębiorstwa, również przez przyciągnięcie nowych klientów lub kontrahentów.”

Odzież do zadań specjalnych

Nad opcją rentalu odzieży warto zastanowić się, jeśli mamy na uwadze zamówienia nietypowe pod względem kolorystyki lub wymagające dostarczenia ubrań w kilku różnych wzorach.

Najlepszym przykładem może być odzież typu HACCP, przeznaczona dla przemysłu spożywczego, w kolorze innym niż biały. Takie zamówienia realizowane są m.in.: dla zakładów produkujących czekoladę, kawę czy przetwory pomidorowe, w których biały uniform jest niepraktyczny.

Koszt takiego nietypowego zamówienia nie będzie znacząco wyższy od standardowego rentalu, bo wycenę zamówienia specjalnego mogą równoważyć niższe ceny wynajmu typowych uniformów.” – wyjaśnia Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental

Ekspert dobierze strój na miarę

Spełnienie wymogów formalnych i wizerunkowych przez odzież roboczą wymaga odpowiedniego przygotowania i doradztwa. Specjalista w dziedzinie BHP może sprawdzić jej zgodność z normami, ale nie doradzi w zakresie kroju, tkanin lub estetyki.

Zlecając dostarczenie strojów firmie z doświadczeniem można mieć pewność, że spełni normy formalne, zagwarantuje bezpieczeństwo i ułatwi pracę osobom ją noszącym.

Firma rentalowa dopasuje typ i elementy stroju do potrzeb, dobierze właściwe tkaniny i uwzględni w projekcie konieczne parametry ochronne. Dostosuje się również do wymogów wizerunkowych, proponując odzież w markowych kolorach, z logiem lub spersonalizowaną i oznaczoną nazwiskiem każdego noszącego. Zajmie się również czyszczeniem i konserwacją, co jest kluczowe dla zachowania trwałości odzieży.” – mówi Bartłomiej Ziemiański, Key Account Manager z Impel Rental.

Impel, jako jedna z firm rentalujących odzież roboczą, traktuje tę usługę kompleksowo. Oferuje nie tylko szeroki wybór odzieży, usługi pralnicze i serwis, ale też doradztwo. To rozwiązanie nie tylko wygodne, ale również korzystniejsze dla firmowych finansów.

 

www.impelrental.pl

Wybieramy drewnianą podłogę do salonu. Na co zwrócić uwagę?

To jedno z najbardziej reprezentacyjnych pomieszczeń w całym domu. Spędzamy w nim czas w gronie rodziny, podejmujemy także gości. Niezależnie od tego czy nazywamy go pokojem dziennym, czy salonem, ta przestrzeń musi zapewniać komfort wszystkim domownikom. Podłoga w salonie powinna być wyjątkowo trwała, a jednocześnie ciepła i bezproblemowa w czyszczeniu. Wszystkie te wymogi spełnia naturalne drewno.

 

Decyzja o tym jaki materiał wybrać jest o tyle istotna, że wymiana podłogi jest znacznie bardziej skomplikowanym procesem, niż choćby przemeblowanie wnętrza lub malowanie ścian. Każda podłoga powinna być wytrzymała oraz łatwa w pielęgnacji, zawsze powinna także po prostu podobać się inwestorom i spełniać ich oczekiwania. Wymagania stawiane podłodze w salonie są szczególnie wysokie. Trudno się temu dziwić, właśnie tam koncentruje się życie rodzinne i towarzyskie. Właściwości naturalnego drewna – jego faktura, kolory i mikroklimat, który tworzy we wnętrzu – sprawiają, że wielu kupujących marzy o podłodze wykonanej z tego surowca. Na co zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji? 

 

Gatunek drewna i sposób jego obróbki

Natężenie ruchu w salonie jest znacznie większe niż w innych częściach mieszkania i wybierając podłogę trzeba o tym koniecznie pamiętać. Znaczenie ma już sam gatunek drewna, z którego została wykonana podłoga, oczywiście, im twardszy surowiec, tym lepiej. Równie ważne jest także w jaki sposób drewno zostanie potraktowane – jakie metody jego obróbki zostały użyte w procesie tworzenia podłóg. Poszczególne czynności decydują o właściwościach gotowego produktu. Z nietuzinkowego podejścia do drewna słynie marka Chapel Parket. Podłogi te są tworzone z drewna dębowego, które jest heblowane. – Czynność ta otwiera pory drewna, dzięki czemu, stosowany w procesie produkcji, olej woskowy może wniknąć głęboko w strukturę surowca i go zabezpieczyć. Dąb sam w sobie jest twardym gatunkiem, a używanie oleju wzbogaconego związkami krzemu jeszcze podnosi jego odporność na uszkodzenia związane z ich codziennym użytkowaniem. Dodatkową korzyścią z heblowania jest sam wygląd desek; rysunek drewna jest wyeksponowany, a podłoga sprawia wrażenie trójwymiarowej – wyjaśnia Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket. Poza heblowaniem i korzystaniem ze specjalnego oleju woskowego, w tworzeniu podłóg Chapel Parket znaczącą rolę odgrywają czynniki chemiczne, których stosowanie pozwala uzyskać jedyne w swoim rodzaju efekty wizualne. – Kolor podłóg Chapel Parket jest trwały, gdyż drewno nie jest malowane, ale jest barwione w masie, poprzez manipulację czynnikami chemicznymi –uzupełnia P. Bekas. Taki sposób uzyskiwania kolorów zapobiega ścieraniu się odcienia – nie trzeba się zatem obawiać, że po kilku latach na podłodze uwidocznią się ścieżki, którymi poruszają się domownicy.

Możliwość montażu na ogrzewaniu podłogowym

Ten typ ogrzewania cieszy się obecnie bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów chcących zamontować w swoich domach drewniane podłogi. Ten naturalny surowiec może być instalowany na ogrzewaniu, trzeba tylko pamiętać o wyborze właściwego rozwiązania. Na „podłogówce” nie może być montowane drewno lite, jest to nieefektywne i nieekonomiczne. Na ogrzewanie dedykowany jest materiał inżynieryjny (warstwowy), którego budowa ogranicza „pracę” drewna, a jednocześnie nie hamuje w znaczący sposób przepływu ciepła. Przed podjęciem decyzji warto sprawdzić, czy wybrany materiał spełnia standardy dopuszczające montaż drewna na ogrzewaniu.

Norma DIN 4725 określa, że na wodnym ogrzewaniu podłogowym można instalować materiały, których wartość oporności przewodzenia ciepła nie przekracza 0,15 m2K/W (metr do kwadratu -Kelwin/ Wat) – przypomina ekspert marki Chapel Parket i dodaje, że warstwowe podłogi z oferty firmy Chapel Parket Polska spełniają ten wymóg.

Z kolei przed samym montażem drewna na ogrzewaniu należy koniecznie przeprowadzić proces wygrzania posadzki i sporządzić protokół z tej czynności. – Mimo nieco odstraszającej nazwy, sam proces nie jest skomplikowany, jego celem jest usunięcie wilgoci z podłoża. Całość trwa ok. 30 dni, w tym czasie trzeba tylko postępować zgodnie z instrukcjami dostarczanymi razem z podłogą, tj. utrzymywać odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu, gdzie zostanie zamontowane drewno. Montaż podłogi na ogrzewaniu najlepiej powierzyć fachowcom – doświadczony parkieciarz nie tylko oceni stan podłoża, ale i dobierze odpowiedni klej. Wszystkie te czynniki mają znaczenie i nie należy ich bagatelizować – dopowiada Paweł Bekas

Komfort użytkowania


Dobrze przygotowane podłoże i odpowiedni montaż z pewnością wpływają na komfort użytkowania podłogi. Już na etapie wyboru materiału trzeba pomyśleć także o innych cechach składających się na zadowolenie z jej użytkowania, tj. o pielęgnacji i konserwacji drewna.  O każdą drewnianą podłogę trzeba odpowiednio zadbać, jak to zrobić? Odpowiedź jest uzależniona od sposobu jej wykończenia. Użycie lakieru sprawia, że na drewnie powstaje nieprzepuszczalna powłoka, która chroni materiał przed uszkodzeniami. Konserwacja tak wykończonych podłóg oznacza jednak renowację całej posadzki: trzeba ją poddać cyklinowaniu i ponownie polakierować. Olej także zabezpiecza drewno, ale w przeciwieństwie do lakieru wnika głęboko w strukturę drewna (nie tworzy tylko cienkiej warstwy na jego powierzchni), a drobne uszkodzenia można naprawić miejscowo, przy użyciu zwykłej szmatki nasączonej olejem. Użycie wysokiej jakości oleju woskowego pozwala w ogóle zrezygnować z cyklinowania. – W przypadku podłóg Chapel Parket ta czynność jest zupełnie zbędna. Konserwacja ogranicza się do użycia wydajnego i stosunkowo taniego oleju dostępnego w trzech odcieniach. Bieżąca pielęgnacja polega zaś na odkurzaniu i myciu płynem polecanym do tego rodzaju podłóg – przekonuje P. Bekas.

Warto pamiętać, że szczegółowe informacje na temat podłogi, w tym sposoby jej pielęgnacji, powinny zostać opisane w instrukcji dołączonej wraz z podłogą lub w karcie gwarancyjnej.

 

Chapel Parket – podłogi z własną historią

Festool zaprasza na targi BUDMA (12-15 luty) PAWILON 3, STOISKO 23

Już po raz kolejny firma Festool będzie obecna na targach BUDMA, podczas których odwiedzający będą mieli możliwość zapoznania się z nowymi rozwiązaniami systemowymi Festool a wśród nich m.in. z mobilnym warsztatem MW1000, separatorem CT z technologią cyklonową oraz nowymi kompaktowymi odkurzaczami CT MINI i MIDI – laureatem Złotego Medalu MTP. Dodatkowo, po raz pierwszy w Polsce, Festool zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązanie dotyczące bezpieczeństwa pracy – technologię SawStop zastosowaną w pilarce stolikowej. Ponadto, będą stanowiska z narzędziami do renowacji, frezowania czy cięcia, także materiałów izolacyjnych. Nie zabraknie oczywiście narzędzi z systemu 18V.

Od wielu lat wspólnie z firmą STEICO, dostawcą naturalnych systemów i produktów dla budownictwa drewnianego i meblarstwa prowadzimy szkolenia pod nazwą AKADEMIA STEICO. Dlatego też jest nam niezmiernie miło poinformować, że na targach będziemy wspólnie budowali model nowoczesnego domu drewnianego w systemie budowlanym STEICOz wykorzystaniem naturalnych materiałów budowlanych. Serdecznie wszystkich zapraszamy do uczestnictwa w tym wydarzeniu Pawilon 3, stoisko 73.

Zawody i warsztaty parkieciarskie w międzynarodowej obsadzie, na to wydarzenie wraz ze Stowarzyszeniem Parkieciarzy Polskich zapraszamy na Halę 3a. Będziecie mogli Państwo uczestniczyć tam w pokazach naszych nowości – środa 13.02.19 godz. 13:00-13:30, czwartek 14.02.2019 godz. 13:00- 13:30

Przygotowaliśmy również niespodziankę dla naszych użytkowników, zaprosiliśmy znanych i lubianych gości: youtubera znanego ze swoich stolarskich projektów Snekkera oraz kobietę z branży stolarskiej Alicję w Krainie Drewna. W środę razem z Wami wykonają projekt mozaiki z heksagonów z logiem Festool z wykorzystaniem technologii łączenia Domino. A w czwartek, w walentynki każdy będzie mógł wykonać dla siebie serduszko z logiem Festool.

Jest nam również bardzo miło poinformować Państwa, że otrzymaliśmy wyróżnienie w postaci Złotego Medalu MTP 2019 dla naszych mobilnych odkurzaczy CTM Midi. Bezpieczna i bezpyłowa praca chroniąca zdrowie są kluczowymi elementami systemów narzędziowych Festool. Dzięki swojej kompleksowości są odpowiedzią na codzienne potrzeby firm stolarskich oraz remontowo-budowlanych, a przyznane wyróżnienie jest tego dopełnieniem.

Złoty Medal MTP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku. Jest ona przyznawana innowacyjnym produktom najwyższej jakości i odpowiadającym szeregowi kryteriów na podstawie wnikliwej oceny ekspertów. Spośród niemal 500 produktów Sąd Konkursowy wyłonił najlepsze produkty, wśród których znalazł się właśnie odkurzacz kompaktowy Festool CTM MIDI.

Nowe kompaktowe odkurzacze CTM MIDI przekonują intuicyjną obsługą dotykową i równą powierzchnią do odkładania narzędzi i materiałów roboczych. Ręczne czyszczenie i wymiana filtra głównego od zewnątrz zapewniają długotrwałą pracę i ochronę zdrowia. Dzięki zintegrowanej technologii Bluetooth® odkurzacz uruchamia się automatycznie poprzez akumulator Bluetooth® lub pilot zdalnego sterowania. Odkurzacz posiada też wewnętrzny schowek na wąż, złącze SYSTAINER T-LOC oraz praktyczny mechanizm, który pozwala na ponowne użycie przewodu zasilającego bez pracochłonnego rozwijania.

Serdecznie zapraszamy wszystkich na nasze stoisko gdzie nie zabraknie wiedzy, praktyki i miłej atmosfery.

Powered by WordPress and MasterTemplate