wylewka samopoziomująca na bitumin

W dziale tym zapraszamy do dyskusji na tematy związane z chemią do drewna, czyli rozmawiamy na tematy wszelkich klejów, lakierów, wylewek betonowych, podłoża itd
Regulamin forum
W dziale tym proszę nie dodawać wątków, które nie dotyczą tematu działu. Aby przyłączyć się do dyskusji należy zarejestrować konto i/lub się zalogować
stylus
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2013, 18:33

wylewka samopoziomująca na bitumin

Post autor: stylus » 30 lis 2013, 18:58

Witam

Jestem w trakcie przygotowywania podłoża pod parkiet.
Prace rozpoczęły się od usunięcia płyt pilśniowych pod którymi położony został lepik, bitumin - ciężko stwierdzić co to właściwie jest w każdym bądź razie jest smoło podobne. Podczas usuwania płyt nie było większych problemów ponieważ lepik nie przytwierdził ich na stałe do podłoża, choć jest lekko lepki.
Spróbowaliśmy usunąć lepik szpachelką, jest to możliwe choć bardzo pracochłonne. Po podważeniu odchodzi od betonu.
Jednak ze względu na czasochłonność tej metody i napotkane na dalszym etapie problemy - lepik bardziej wpił się w podłoże i już tak łatwo nie odchodzi od podłoża po podważeniu szpachelką w innych miejscach.
I tu pojawia się moje pytanie czy mogę położyć wylewkę samopoziomującą (KREISEL Masafix) na takie podłoże, planowana grubość wylewki ma wynieść 1 cm a powierzchnia ok. 30 m2
Ponadto są dwa pęknięcie grubości ok 2 mm w podłożu czy przed wykonaniem wylewki powinnam je naprawić ??
Z góry dziękuję za poradę

Awatar użytkownika
Czesław
Posty: 261
Rejestracja: 19 lip 2010, 06:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: wylewka samopoziomująca na bitumin

Post autor: Czesław » 19 gru 2013, 10:42

Niestety zalecenia są jednoznaczne. Należy usunąć lepik, zagruntować powierzchnię, zalać i poklamrować podkład w miejscu pęknięć i wylać masę samopoziomującą. Jeśli chodzi o usuwanie lepiszcza (lepiku) jedyna metoda usunięcia mechanicznego to frezowanie podkładu. Dość hałaśliwa, ale nie taka pracochłonna. Należy jednak mieć dostęp do frezarki małej do boków i dużej aby wyfrezować “rynek”. Potem jest “szycie” pęknięć. Należy naciąć i pogłębić nico pęknięcia, oraz naciąć poprzeczne bruzdy aby włożyć w nie klamry. Wszystko to należy zalać żywicą epoxydową lub żywicą do pęknięć. Niestety nie widziałem nigdy tych elementów w marketach budowlanych więc pozostaje fahhandel. Potem grunt pod masę i po wyschnięciu samo wylewanie. Co jest najdrozsze w tych operacjach. Oczywiscie frezowanie. Koszt 50-60 zł za 1 m2 bez dojazdu. Pomimo, że wykonać to mozna dość szybko (3-5 godzin) to jest to praca szkodliwa i zuzywajaca frezy bardzo drogie w zakupie. Sama zywica epoxydowa to koszt 80-100 zł za 1 kg. No i masy. W tym przypadku KREISEL nie należy do najdrozszych. W razie pytań tel. 695 05 05 00
Pozdrawiam
Czesław Bortnowski

www.parkiet-bortnowski.pl

ODPOWIEDZ