Reklamacja lakieru

W dziale tym zapraszamy do dyskusji na tematy związane z chemią do drewna, czyli rozmawiamy na tematy wszelkich klejów, lakierów, wylewek betonowych, podłoża itd
Regulamin forum
W dziale tym proszę nie dodawać wątków, które nie dotyczą tematu działu. Aby przyłączyć się do dyskusji należy zarejestrować konto i/lub się zalogować
gwozdzik
Posty: 1
Rejestracja: 27 paź 2010, 13:33

Reklamacja lakieru

Post autor: gwozdzik »

Witam wszystkich :)
Prosze Was o porade zwiazana z reklamacja lakieru. Zakupilismy z mezem lakier w celu przeprowadzenia renowacji parkietu. Zalezalo nam na uzyskaniu efektu polmatowego wiec zgodnie ze wzornikiem w sklepie wybralismy stosowny lakier jednokomponentowy (byly trzy rodzaje uzyskanego polysku, wybralismy srodkowy) oraz podklad. Podloga wczesniej olejowana, zostala scyklinowana a nastepnie pokryta kaponem (Domalux). Dalej wykonawca polakierowal podloge dwukrotnie. Okazalo sie ze nie osiagnelismy analogicznego efektu z tym ktory wystepowal na wzorniku. Skontaktowalam sie z producentem a ten stwierdzil ze wykonawca nie wymieszal dokladnie lakieru bo skladniki matujace separuja sie. Wiec nalozono trzecia warstwe. Efekt zostal uzyskany ten sam co wczesniej - podloga swieci sie jak polysk. Wezwalam przedstawiciela producenta, ten obejzal podloge, zgodzil sie ze to nie jest efekt polmatu, spisal protokol, zabral reszte lakieru i powiedzial ze zajma sie ta sprawa. Dzis dostalam informacje ze uzyskany efekt jest zgodny z opisem na puszce i wzornikiem w sklepie(????) i ze reklamacja jest bezpodstawna???? Oczywiscie targaja mna mysli, czy proby ktore wykonal producent zostaly przeprowadzone rzetelnie, czy zrobiono je z mojego lakieru itp itd. Jak wybrnac z danej sytuacji. Jakie kroki podjac dalej...?

Krotki opis zastosowania:
Parkiet dab natur
Podklad
Lakier jednokomponentowy (na razie nie chce wymieniac nazwy firmy....)
temperatura schniecia i wilgotnosc zostaly zachowane zgodnie z sugestiami producenta
czas schniecia miedzy warstwami rowniez zostal zachowany

Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
gwozdzik
Awatar użytkownika
Czesław
Posty: 261
Rejestracja: 19 lip 2010, 06:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Reklamacja lakieru

Post autor: Czesław »

gwozdzik pisze:Witam wszystkich :)
Prosze Was o porade zwiazana z reklamacja lakieru. Zakupilismy z mezem lakier w celu przeprowadzenia renowacji parkietu. Zalezalo nam na uzyskaniu efektu polmatowego wiec zgodnie ze wzornikiem w sklepie wybralismy stosowny lakier jednokomponentowy (byly trzy rodzaje uzyskanego polysku, wybralismy srodkowy) oraz podklad. Podloga wczesniej olejowana, zostala scyklinowana a nastepnie pokryta kaponem (Domalux). Dalej wykonawca polakierowal podloge dwukrotnie. Okazalo sie ze nie osiagnelismy analogicznego efektu z tym ktory wystepowal na wzorniku. Skontaktowalam sie z producentem a ten stwierdzil ze wykonawca nie wymieszal dokladnie lakieru bo skladniki matujace separuja sie. Wiec nalozono trzecia warstwe. Efekt zostal uzyskany ten sam co wczesniej - podloga swieci sie jak polysk. Wezwalam przedstawiciela producenta, ten obejzal podloge, zgodzil sie ze to nie jest efekt polmatu, spisal protokol, zabral reszte lakieru i powiedzial ze zajma sie ta sprawa. Dzis dostalam informacje ze uzyskany efekt jest zgodny z opisem na puszce i wzornikiem w sklepie(????) i ze reklamacja jest bezpodstawna???? Oczywiscie targaja mna mysli, czy proby ktore wykonal producent zostaly przeprowadzone rzetelnie, czy zrobiono je z mojego lakieru itp itd. Jak wybrnac z danej sytuacji. Jakie kroki podjac dalej...?

Krotki opis zastosowania:
Parkiet dab natur
Podklad
Lakier jednokomponentowy (na razie nie chce wymieniac nazwy firmy....)
temperatura schniecia i wilgotnosc zostaly zachowane zgodnie z sugestiami producenta
czas schniecia miedzy warstwami rowniez zostal zachowany

Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
gwozdzik

Teraz jest po kiełbasie. Nie ma więcej lakieru, aby zweryfikować to, co jest w puszce. Producent zachował się jak rasowy cwaniak i z mojego doświadczenia wygrał sprawę w tym sporze. Nie widzę możliwości pociągnięcia go do odpowiedzialności chyba, że kupicie Państwo lakier z tej samej partii. Lakiery mają określoną połyskliwość, którą się mierzy „GLOSOMETREM GARTNERA”, ale i tak zawsze stopień półmatu w różnych partiach może się nieco różnić. To jest norma chyba, że różnice są znaczne, wtedy trzeba wezwać eksperta, który wykona takie badanie.
Ja podałbym nazwę producenta chociażby ze względów „higieny i przejrzystości konsumenckiej”

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ